To ευρωπαϊκό έργο HEADSTART, ύστερα από τρία χρόνια έρευνας και σημαντικών επιτευγμάτων, ολοκλήρωσε τις εργασίες του. Κατά τη διάρκεια του έργου, οι εταίροι συνεργάστηκαν με εκπροσώπους του κλάδου της αυτοματοποιημένης και συνδεδεμένης κινητικότητας (CCAM) και ομαδοποίησαν τις υφιστάμενες πρωτοβουλίες, μεθοδολογίες και εργαλεία με στόχο τη δημιουργία μιας εναρμονισμένης ευρωπαϊκής λύσης για τη δοκιμή και την επικύρωση των αυτοματοποιημένων οχημάτων.
Για το σκοπό αυτό οι εταίροι συνέλεξαν και ανέλυσαν βάσεις δεδομένων από εθνικά και διεθνή έργα. Στη συνέχεια, επιλέχθηκε και ακολουθήθηκε μια κοινή προσέγγιση για την επικύρωση και την επαλήθευση των λειτουργιών της αυτοματοποιημένης οδήγησης και την ανάπτυξη σεναρίων δοκιμών. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν και αξιολογήθηκαν σε όλες τις διαθέσιμες πλατφόρμες και παρουσιάστηκαν σε ένα σημαντικό δείγμα συνδεδεμένων έργων. Προκειμένου κάθε έργο να κάνει χρήση του δικού του περιβάλλοντος δοκιμών, ακολουθώντας όμως μια κοινή μεθοδολογία, επιλέχθηκαν τέσσερις μέθοδοι: i) virtual testing ii) XiL testing; iii) proving ground testing και iv) field testing. Στη συνέχεια οι εταίροι του έργου άντλησαν όλα τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τις δοκιμές προκειμένου να τα μελετήσουν και να τα αξιολογήσουν περαιτέρω.
Το έργο HEADSTART εργάστηκε προκειμένου να ενοποιήσει μεθοδολογίες και διαδικασίες σε διεθνές επίπεδο, ώστε να παρέχει ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας, ενσωματώνοντας διαφορετικές πρωτοβουλίες για τη δημιουργία μιας εναρμονισμένης ευρωπαϊκής λύσης. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στον ιστότοπο του έργου εδώ.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως στη μετεξέλιξη του HEADSTART (εν είδη της κατατεθείσας και υπό αξιολόγηση πρότασης “SUNRISE” τύπου HORIZON-CL5-2021-D6-01-02) αναμένεται να αναπτυχθεί και να επιδειχθεί ένα κοινά αποδεκτό και επεκτάσιμο Safety Assurance Framework για τη δοκιμή και ασφαλή επικύρωση (safety validation) CCAM συστημάτων.