Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η τελική Γενική Συνέλευση του ευρωπαϊκού έργου Hi-Drive, που πραγματοποιήθηκε στις 4 και 5 Ιουνίου 2025, στη Βουλιαγμένη. Η συνάντηση αυτή αποτελεί καθοριστικό βήμα, συγκεντρώνοντας εταίρους από όλη την Ευρώπη για την αποτίμηση της προόδου και τον συντονισμό των τελικών ενεργειών ενόψει της επίσημης ολοκλήρωσης του έργου στα τέλη του 2025.
Το έργο εισέρχεται στην τελική του φάση με ισχυρή δυναμική, καθώς όλα τα πακέτα εργασίας βρίσκονται πλέον σε πλήρη ευθυγράμμιση και οι τελευταίες δραστηριότητες υλοποιούνται με εντατικούς ρυθμούς — αποτέλεσμα της σταθερής δέσμευσης και της άψογης συνεργασίας όλων των εταίρων.
Η συνέλευση αποτέλεσε και μια εξαιρετική ευκαιρία για το I-SENSE Group/ICCS, οικοδεσπότη της συνάντησης, να υποδεχτεί εκ νέου την κοινοπραξία στην Αθήνα και να παρουσιάσει τη συμβολή του σε κρίσιμους τομείς του έργου.
Ο επικεφαλής της ομάδας μας και Διευθυντής Έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ, Δρ. Άγγελος Αμδίτης, απηύθυνε θερμό καλωσόρισμα στους εταίρους και έδωσε το έναυσμα για την έναρξη των εργασιών της συνάντησης. Ακολούθως, παρουσίασε την πρόοδο που έχει σημειώσει η ομάδα μας στο σκέλος των Επιχειρησιακών Δοκιμών και της Συλλογής Δεδομένων (Operation Testing and Data Collection) του έργου. Η Χριστίνα Αναγνωστοπούλου, Executive Office Technical Manager της ομάδας μας, παρουσίασε ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τις 45 επιχειρησιακές δράσεις του Hi-Drive, που υλοποιήθηκαν από 20 διαφορετικές ομάδες. Οι δράσεις αυτές περιλάμβαναν τη δοκιμή προηγμένων λειτουργιών αυτοματοποιημένης οδήγησης σε δημόσιους δρόμους και πίστες δοκιμών, μετρώντας περισσότερες από 6.000 δοκιμές, 27.000 χιλιόμετρα και 1.800 συμμετέχοντες σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Παράλληλα, ο ερευνητής Παναγιώτης Πανταζόπουλος παρουσίασε σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις στους τομείς της κυβερνοασφάλειας και της αντίληψης/ανάλυσης κινδύνου. Στη συνέχεια, η ερευνήτρια Αναστασία Μπολοβίνου ανέδειξε τα πρώτα αποτελέσματα από την τεχνική αξιολόγηση των καινοτόμων λειτουργιών αυτόνομης οδήγησης του Hi-Drive. Οι λειτουργίες αυτές ενσωματώνουν πολλαπλούς τεχνολογικούς συντελεστές και εφαρμόζονται σε ποικίλα σενάρια κυκλοφορίας και λειτουργικά περιβάλλοντα σχεδιασμού (ODDs), δοκιμασμένα τόσο σε ελεγχόμενες συνθήκες όσο και σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Η ομάδα του ICCS είχε ενεργό ρόλο τόσο στην προετοιμασία όσο και στη διοργάνωση της συνάντησης, διασφαλίζοντας την ομαλή διεξαγωγή των εργασιών, με την πολύτιμη υποστήριξη των εταίρων μας EICT GmbH και Volkswagen Group.
Ήταν ιδιαίτερη χαρά για την ελληνική ομάδα να φιλοξενήσει την τελευταία Γενική Συνέλευση του Hi-Drive, σε μια στιγμή-ορόσημο για το μέλλον της αυτοματοποιημένης οδήγησης στην Ευρώπη. Με την τελική εκδήλωση να έχει ήδη προγραμματιστεί επίσημα για τις 25 Νοεμβρίου 2025, το έργο συνεχίζει δυναμικά την πορεία του προς την ολοκλήρωση — πιο έτοιμο από ποτέ να αφήσει το αποτύπωμά του στον τομέα των ευφυών και βιώσιμων μεταφορών.