Announcements

Η κοινοπραξία του έργου SCENT (πλήρης τίτλος έργου: Έξυπνη εργαλειοθήκη για τη συμμετοχή των πολιτών σε μία ανθρωποκεντρική πλατφόρμα παρακολούθησης του περιβάλλοντος) έχει τη χαρά να σας προσκαλέσει στις Εστιασμένες Ομάδες Συζήτησης μεταξύ ενεργών πολιτών και εθελοντών για τη στάση και τις απόψεις τους σχετικά με το ρόλο τους στην παρακολούθηση περιβαλλοντικών γεγονότων, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια Διημερίδας με θέμα: "Οι πολίτες στο επίκεντρο: Τα παρατηρητήρια πολιτών και πώς μπορούν να συνεισφέρουν στην καλύτερη διαχείριση και πρόβλεψη των πλημμυρικών φαινομένων", που διοργανώνεται στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του έργου SCENT στις 1 & 2 Δεκεμβρίου στην Αθήνα, στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου. Η πρόσκληση καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα των προαναφερθέντων ομάδων συζήτησης, είναι διαθέσιμα στους παρακάτω συνδέσμους:

Το έργο SCENT είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα διάρκειας τριών ετών το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Horizon 2020 της ΕΕ για την Έρευνα και την Καινοτομία. Στο έργο συμμετέχουν 10 εταίροι από 6 χώρες. Στο έργο, τεχνολογίες όπως ψηφιακά παιχνίδια, φορητοί αισθητήρες χαμηλού κόστους, συνδεδεμένοι με smartphone, ακόμα και η ίδια η κάμερα του τηλεφώνου, θα βοηθήσουν να ληφθούν φωτογραφίες και να συλλεγούν πληροφορίες για περιβαλλοντικές παραμέτρους στην περιοχή μας. Στη συνέχεια, αυτές οι πληροφορίες θα χρησιμοποιηθούν από τους αρμοδίους για τη βελτίωση των υφιστάμενων χαρτών και για την ενίσχυση της ακρίβειας των μοντέλων πρόβλεψης πλημμυρών.

Στόχος της έρευνας που πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Ευρωπαϊκού Έργου SCENT είναι η ευαισθητοποίηση των πολιτών και η προτροπή τους για ενεργή συμμετοχή στην παρακολούθηση περιβαλλοντικών φαινομένων στην περιοχή τους και συγκεκριμένα στο φαινόμενο των πλημμύρων και τους τρόπους που θα μπορούσε να βελτιωθεί η διαχείριση και η πρόβλεψή τους.Το έργο SCENT ευελπιστεί να ευαισθητοποιήσει και τους αντίστοιχους φορείς τοπικής, περιφερειακής και εθνικής πολιτικής σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με το περιβάλλον,την προστασία του και την αναπτυξη εργαλείων για την πρόληψη των καταστροφικών αποτελεσματων που προκύπτουν απο φυσικές καταστροφές.

Παρακαλώ βρείτε την έρευνα στον παρακάτω σύνδεσμο: https://survey.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_6FQ8IWc5rQgGorH Η συμμετοχή σας θα βοηθήσει ιδιαίτερα την κοινοπραξία του έργου SCENT στην συλλογή πληροφοριών σχετικά με τις αναγκες και τις απαιτήσεις των χρηστών.

Λίγα λόγια για το SCENT

Τεχνολογίες όπως ψηφιακά παιχνίδια, φορητοί αισθητήρες χαμηλού κόστους, συνδεδεμένοι με τα smartphone, ακόμα και η ίδια η κάμερα της συσκευής, θα βοηθήσουν στην λήψη φωτογραφίων και τη συλλογή πληροφορίων για περιβαλλοντικές παραμέτρους της περιοχής σας. Στη συνέχεια, αυτές οι πληροφορίες θα χρησιμοποιηθούν από τους αρμοδίους για τη βελτίωση των υφιστάμενων χαρτών και για την ενίσχυση της ακρίβειας των μοντέλων πρόβλεψης πλημμυρών. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ενεργός συμμετοχή των πολιτών θα βοηθήσει να μειωθούν οι σημαντικές ζημιές και οι κίνδυνοι που προκύπτουν από πλημμυρικά φαινόμενα στην περιοχή σας και να επηρεάσει την πολιτική σε σχέση με το περιβάλλον εν γένει.

Για την ενδελεχή ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και προτροπή για ενεργή συμμετοχή τόσο των πολιτών όσο και των αντίστοιχων ενδιαφερομέρων μερών στην παρακολούθηση περιβαλλοντικών φαινομένων το έργο SCENT διοργανώνει Συνάντηση Εργασίας για την διεξαγωγή εστιασμένων ομάδων συζήτησης (focus groups), που θα πραγματοποιηθούν στον ΕΜΠ στις 1 και 2/12/2016.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά, παρατίθενται στο τέλος της έρευνας αλλα και στον ακόλουθο σύνδεσμο: Πρόσκληση & Πρόγραμμα

The first pilot testing of the situation-awareness and guidance system for sustaining the active evacuation route for large crowds developed in the framework of the eVACUATE R&D project, was successfully held in the Real Sociedad Football Stadium, Anoeta, in San Sebastian, from 18 to 22 October, 2016. The objective of the demonstration, conducted with the participation of 120 volunteers (football team’s fans and the stadium’s security personnel), was to demonstrate the functionalities of the integrated eVACUATE system for real-time decision support, dynamic capture of situation awareness and timely guidance and safe evacuation of people out of dangerous areas, like a critical incident during a party in Anoeta Stadium. As part of the demonstration four evacuation scenarios were tested. The overall testing has enabled the security personnel and the fans to assess the capabilities of the eVACUATE system, which provides a common operational picture of critical incidents, dynamically calculates the optimum and safest evacuation route using intelligent fusion of sensors and guides the crowd to the appropriate escape route, through smart communication devices and systems such as dynamic exit sign, digital signs and mobile applications. 

The eVACUATE system performance and scalability will be validated in three more distinct scenarios involving incidents with large crowd at the 1)Underground stations in Bilbao, the 3) Athens International Airport and 4) a STX Cruiseship.

 

 

After three years of work, the AutoNet2030 project has been completed. On October 27th, 2016, the project’s Final Event took place at AstaZero proving ground where the consortium had the opportunity to showcase the AutoNet2030 achievements. The event was attended by more than 70 participants traveling in from 17 countries around the word. Event participants represented automotive industries, suppliers, research institutes and universities.

The project outcomes were presented in a multi-disciplinary program that spanned across a project workshop an exhibition with both posters and live pc-demos and a live demonstration of automated vehicles driving at the AstaZero tracks. Through this program the project guests could both familiarise themselves with the AutoNet2030 results, but also provide their feedback and exchange information about similar or related initiatives in a worldwide scale. The driving demonstrations at the AstaZero proving ground in Sandhult, Sweden were the highlight of the event.

Autonet final event

Two passenger cars (one automated and one manually-driven) together with one automated truck, all equipped with the AutoNet2030 system, performed a number of highway driving scenarios related to the convoy motion. All of the guests had the unique opportunity to get on-board and experience live the capabilities of the developed vehicle-automation technology.

The EuroVR2016 Conference final programme is now available and can br found through the following link: http://www.eurovr-association.org/conference2016/program The programme contains information on sceduled sessions, posters and demos as well as the short biographies of the invited keynote speakers. 

Imagine that your navigation system not only knows your route, but also the entire traffic of the city!

The video of the EU-project TEAM – Tomorrow’s Elastic Adaptive Mobility – below shows how collaborative mobility works. Collaborative mobility incorporates our individual needs while at the same time maintaining the overall optimum of the traffic situation.

The TEAM EU funded project developed eleven collaborative applications which turn static into elastic mobility by joining drivers, travellers and infrastructure operators together into one collaborative network. More about the TEAM project can be found at: www.collaborative-team.eu  

The European Association for Virtual Reality and Augmented Reality announces its annual conference, EuroVR 2016. EuroVR Conference is a premier European Conference dedicated to addressing advances in the areas of Virtual Reality, Augmented Reality and Mixed Reality, including software systems, display technology, interaction devices and applications, which over the years, has become a leading forum for disseminating the latest research results and has a strong industrial focus.

This year Conference, organised by the I-SENSE Group of ICCS, is the 13th edition of a series started with the INTUITION European Network conferences (2004-2008) and followed by the Joint Virtual Reality Conference (2009-2013) and the EuroVR Conference (2014-).

EuroVR2016 is aiming not only to present and publish applied research, but also to provide a platform for exchange between researchers, technology providers, and end users around commercial and/or research applications and an opportunity to promote collaboration and synergies amongst industry and research communities. The conference will comprise a highly selective program consisting of refereed submitted papers, live demonstrations and technical poster presentations, panel discussions and special sessions focused on emerging topics of VR, AR and MR. Find out more at: http://www.eurovr-association.org/conference2016/ 

Don' t miss the opportunity to join us at the EuroVR2016 conference, in Athens to discuss the latest advances in VR-AR and network with the most important actors in the area. Register by the 14th of October to take advantage of the early bird rates!

 

RECONASS Group photoOn 25th and 30th of August 2016 in Älvdalen, Sweden a large demonstration was successfully set up by the RECONASS Consortium towards materialising almost 3 years of research, implementation and integration efforts to stress the RECONASS monitoring system for critical buildings in real conditions and experimentally validate the system’s functionality.

The demonstrator concept was basically the instrumentation of a 3 storey building of reinforced concrete, with the RECONASS sensors and prototypes and the execution of massive blasts from its exterior (400 Kg of TNT) and its interior (16 KG of TNT) to evaluate the RECONASS system in a live experiment, as close as possible to realistic conditions. The RECONASS demonstrator showcased how the RECONASS system as a whole assesses rapidly the structural condition of the monitored building after a disastrous event. Moreover, the behaviour of the individual prototypes has been put into stress (i.e. the sensors and their casings, the communication nodes, the structural assessment algorithms, the UAV assessment process, and the disaster management tool at the service of the end users that visualises the condition of the building post event).

RECONASS BuildingRECONASS building demolisionIn overall, the demonstrator was proved of outmost success as the system’s merits and functionalities have been experimentally validated, revealing at the same time where room for optimisation exists. At the following sections, the pilot test storyline is described along with the experiment’s highlights.

 

A detailed report including specific information about the overall planning and execution of the RECONAS demonstration is available here as (PDF).

The AdaptIVe project develops and tests new automated driving functions for cars and trucks. The project video shows what makes the project unique and highlights the research achievements.

Learn more about the project activties at: https://www.adaptive-ip.eu/

 

 

 

On behalf of the AutoNet2030 consortium we are proud to invite you to the

AutoNet2030 Final Workshop
that will be held on 27 October 2016,
at the AstaZero Proving Ground
(AstaZero Hällered, Göksholmen 1, S-504 91 Sandhult).

During this unique event, you will have the chance to learn more about the results and findings of one of the most promising EU-projects in the field of automated driving and get to know the latest innovations in automotive technology during a dedicated workshop, parallel exhibitions and fruitful discussions.

Furthermore, a number of participants will have the chance to get onboard the AutoNet2030 vehicles and experience a live demonstration of the developed system showcasing demanding vehicle-automation scenarios with associated customer and societal value.

For attending the AutoNet2030 Final Workshop please register here by September 20, 2016. Your registration will be confirmed via email.
As the available seats for AutoNet2030 live demonstrations are limited the principle “first arrived, first served” will be followed.

The detailed programme will follow shortly.

For more information on the organisation of the event as well as on proposed accommodation please contact Ms. Niki Georgiou, ICCS (niki.georgiou@iccs.gr).